Smrt učitelja

Na kraju, mislimo o početku

Sećam se, onih predugih dana posle smrti detinjstva

Kada je široki svet uronio u sebe

Pamtim, da je bilo hladno i da je vladala tišina

I da sam bio sam

Jedini glasovi dolazili su iz knjiga

A kasnije, iz ekrana, kada je bilo struje

Remirez se tada zvao

Opaljen Suncem, u crvenoj košulji

Naučio me je da snaga ne mora ići sa okrutnošću

Da se neprijatelju suprostavimo sa osmehom na licu

Moja ruka je tada poželela mač

Bio je posle Zmaj koji je dao pola srca da bi spasio jednog dečaka

I celo da spasi kraljevstvo

I koji je postao sazvezdje

Nisu sve suze zle, rekao je Gandalf u Sivim lukama, ali sam plakao tad

Zajedno smo otišli u potragu za gralom

Iz kakve posude je pio Božiji sin?

Avantura nadahnjuje jutro našeg života

Iz prostakluka, iz surovih reči i sirovog ponašanja

Spasio me je g Bond

Gospodstvena muževnost koja sija – biti džentlmen je najvažnije na svetu

Odgonetnuti ime Ruže

Zaroniti duboko u tradiciju

Učitelj tada nije nosio mač, već samo britak um

Poslednji film

Nositi usud do kraja

Ostareli heroj shvatio je da je došao kraj

i da mora predati baklju novom heroju

Posle toga, učitelj se povukao u tišinu

U privatnost

Da prebira po uspomenama

Mene je život vodio dalje

Učio sam ruku maču

Jurio avanturu

Odgonetao ime ruže

Pokušavao da budem džentlmen …

i shvatio da je to posao za ceo život-boriti se sa divljakom u sebi

Sada sam čuo da je učitelj umro

Prošao je kroz hiljade lažnih smrti

Na kraju Učitelj je zaista umro

Šta reći na samome kraju a ne podsjetiti se početka?

Kako reći velike reči a ne pustiti suzu?

Najbolji učitelji imaju bezbroj učenika

Najbolji učitelji ne mogu da popamte njihova imena

Ali ono sto su učili-ne zaboravlja se

Veliki čovek je kao hrast

I ne znajući on stvara šumu oko sebe

Na kraju od drveta ostane panj

U šumi iščezlo drvo zauvek živi

Duboko verujem da nema smrti

Ako naučite nečiju ruku maču

Ako povedete u avanturu

Ako darujete nekom Zmajevo srce

Ako pokažete put džentlmena

Smrt tada gubi smisao

Ona postaje privremeni san tela

A vaša suština odlazi da postane jos jedna zvezda na nebu

Još jedno sazvezdje

Učitelj je umro

Učenje

je

večno

Stefan Brezar

Постави коментар